صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۵۶۲۷۴

  آیینه تمام‌نمای تجربه و تعهد 

پایگاه بصیرت / محمدجواد محمودیان/ گروه سپاه
امام خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی): «وابستگان فرصتی برای خدمت به انقلاب و نظام وابستگان مصداق بارز وفاداری به امامین انقلاب، حفظ تمامیت ارضی و ستون‌های ثبات کشور و حافظ دستاوردهای انقلاب طی چهل و چند سال می‌باشند. بدون تردید سرمایه عظیمی که مایه اقتدار و امید به آینده را علی‌الخصوص در نسل سوم سبز جامگان دو چندان خواهند کرد. این عزیزان با افتخار تمام عمر، جوانی و جان پرمایه خود را خالصانه در راه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر طبق اخلاص گذاشته و در این راه با تقدیم شهدای‌ فراوان و جانبازان فداکار، همچنین آزاده‌های سرافرازی که در کمپ‌های عصر صدام، بعثی‌های زبون را تسلیم مرام، منش، صبوری و مقاومت خود کردند.»
لذا براساس تحقیقات صورت گرفته در مؤسسات بزرگ جهان و انستیتوهای بازنشستگی نظامی در انگلیس، آمریکا و روسیه، گذشته از انتقال تجارب و استفاده از ایده آنها، به کارگیری تجارب این قشر برای ساختن آینده کشورهای مدنظرمفید و اثرگذارند؛ لذا بهتر است از تفکر و سبک زندگی بازنشستگان به عنوان الگویی بس گران سنگ در فرآیند مدیریت و حکمرانی در عرصه‌های گوناگون بهره‌برداری شود، چرا که درصد قابل توجهی از این سرمایه‌های بی‌بدیل، بعد از بازنشستگی مهارت‌ها و توانایی‌هایی وافر به لحاظ فکری و مدیریتی اندوخته‌اند؛ چه بسا شاید در آن مقطع که ملبس بودند تحقق و اجرایی شدن آن در دوران خدمت برای‌شان غیر ممکن بوده است. براساس تحقیقات، این دوره مهارتی چنانچه مورد توجه و بهره‌برداری قرار نگیرد، به دلایلی از جمله شرایط روحی این سرمایه با ارزش در بازه زمانی افول خواهد کرد؛ به گونه‌ای که چه بسا با اثرپذیری از فضای مجازی بعضاً از آینده ناامید شوند.
با توجه به این مهم که نهاد مقدس سپاه براساس قانون خط مقدم که دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم را جزء وظایف خود می‌داند و حامی مظلومان و محرومان جهان است، این حقیقت را نیک پنداشته، که مجاهدین امتحان پس داده را مورد توجه و تکریم قرار دهد قبل از آنکه دیر شود.
وقتی اخلاصی عملی از درون وی شعله‌ور شود، هرگز خاموش شدنی نخواهد بود؛ نظیر آنچه پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره عشق به امام حسین(ع) فرمود: «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً»؛ چون خود حسین(ع) خاموش کردنی نیست، عشق به حسین نیز خاموش شدنی نیست.
گفتنی است، نباید نقش والدین و همسران نسل اول سبزجامگان فراموش شود؛ چرا که حمایت، صبوری و مقاومت آنان که بعضا آسمانی شدند، بی‌نظیر و تاریخ‌ساز بود و بنا داریم با ارائه سلسله مقالاتی گوشه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته وابستگان را بیان کنیم تا بلکه مدیران و تصمیم‌سازان به این غیورمردان توجه بیشتری داشته باشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات